SME: Až 70 % manažmentu NAY tvoria jeho odchovanci

„Stanovili sme si za cieľ ušetriť 10% energií a snažíme sa zvyšovať produktivitu práce. Avšak stále sa spoliehame hlavne na ľudský faktor, na súdržnosť našich zamestnancov, na to, aby sme ťahali za jeden povraz...“, hovorí v rozhovore o spoločnosti NAY a jeho zamestnancoch MARTIN OHRADZANSKÝ,generálny riaditeľ NAY.

Ako sa podpísala dva roky trvajúca kríza na zamestnancoch NAY, cítite zmenuv prístupe ku práci medzi dobou preda po covide? Máte opatrenia pre nastávajúcu energetickú krízu?

Asi tak ako v každej firme sa aj u nás objavili nové výzvy, s ktorými sme sa museli popaso-vať. Prejavila sa u nás väčšia súdržnosť a ko-lektívnosť. Jedným z našich hlavných pilierov je férovosť, a počas krízy sme sa zachovali skutočne férovo – neprepúšťali sme zamest-nancov, aj keď boli zavreté predajne a práca predajcu nemohla byť vykonávaná. Opreli sme sa tak o náš ďalší hlavný pilier - žijeme technikou, kedy sme využili krízu na digitalizá-ciu a automatizáciu našich procesov, čo nám pomohlo prežiť.

K druhej časti otázky, stanovili sme si za cieľ ušetriť 10% energií a snažíme sa zvyšovať produktivitu práce. Avšak stále sa spoliehame hlavne na ľudský faktor, na súdržnosť našich zamestnancov, na to, aby sme ťahali za jeden povraz, pretože bez týchto vecí by sme nepre-konali prvú krízu. Úprimne verím, že aplikova-ním našich hlavných pilierov prekonáme aj nastávajúce krízy, ktorým bude NAY čeliť.

 

Motivujete vašich zamestnancov k osobnému rastu, rozvoju svojich schopností? Majú reálnu možnosť posúvať sa na vyššie pozície?

Máme dôkladne vypracovaný systém zaúča-nia nových pracovníkov, ktorý začína komplex-ným 2-týždňovým školením. Predajcovia sau nás naučia veľmi veľa, nie sú to iba predava-či, vyznajú sa nielen v sortimente, ale aj v po-skytovaní služieb. Náš systém funguje hlavne preto, lebo ho vytvorili ľudia, ktorí začínali na predajni od najnižších pozícií a postupne sa vypracovali na riadiace pozície. Takisto finančne odmeňujeme zamestnancov, ktorí prídus novým nápadom na vylepšenie procesov.

Najväčšou motiváciou pre ambicióznych za-mestnancov je však fakt, že až 70 percent riadiacich pracovníkov sú odchovanci NAY! Ak hľadáme pracovníka do manažmentu, vždy sa pozrieme najprv do vlastných radova v prípade zhody schopností a požiadaviek mu túto pozíciu ponúkneme prednostne.

 

70 % je veľmi vysoké číslo, ako si tento trend vysvetľujete? Plní takýto človek úlohy nadštandardne aj po svojom povýšení?

V NAY je osvedčenou tradíciou dávať šancu ľuďom priamo z firmy, pretože práve títo po-znajú procesy, ľudí a obsah práce dokonale, takže vedia aj korektne a spravodlivo určo-vať, čo majú ľudia v ich tíme zvládať. Zároveň majú prirodzený rešpekt, keďže si prešli všet-kým, čo ich súčasní podriadení.

Tento typ manažéra, ktorý sa na pozíciu vy-pracoval, si tak váži firmu za poskytnutú príle-žitosť a je hrdý dvojnásobne, lebo má v srdci prirodzene aj svoj životný príbeh. S trochou pátosu by som si trúfal povedať, že v NAY si môžete prežiť svoj slovenský kariérny sen.

 

Aké benefity sú v NAY najpopulárnejšie? Dávajú Vaši zamestnanci benefitom veľkú váhu?

Medzi najpopulárnejšie benefity patrí v NAY program Cafeteria, kde si za príslušné body môžu zamestnanci uplatniť zľavy na dovolen-ky, knihy, koncerty a podobne. Takisto sa teší obľube benefit Multisport karta pre posilňov-ne, wellness, bazény, ktorú sme zaradili do nášho programu benefitov aj z dôvodu potre-by fyzickej sviežosti predajcov.

Benefity samozrejme potešia, ale z interných diskusií a prieskumov môžem povedať, že naj-dôležitejším benefitom sú dobré vzťahy v tíme. Toto neprekoná žiadny benefit a preto dbáme na kvalitu a ľudskosť riadiaceho aparátu.

 

Aké vlastnosti by mal mať kľúčový človek v NAY – predajca? Aj momentálne máte viacero otvorených pozíciívo viacerých mestách Slovenska. V čom sa líši predajca minulostia súčasnosti?

Hlavné vlastnosti súvisia s tým, čo som už uviedol na začiatku nášho rozhovoru: človek v NAY by mal byť v prvom rade empatickýa tímový hráč. Dnes sú určite väčšie požia-davky na predajcu oproti minulosti. Musí sle-dovať trendy v elektronike, čo v dnešnej dobe vôbec nie je ľahké, a zároveň ovládať viacero systémov pri obsluhe zákazníka.

Za veľmi dôležité však považujem podotknúť, že mnoho našich zamestnancov sa na začiat-ku veľmi v technike a elektronike nevyznalo. Vďaka nášmu prístupu k nováčikom a vďaka zaúčaciemu procesu v NAY, sa postupne vy-pracovali až na predajcov s najlepším hod-notením. Aj dnes prijímame do NAY nových ľudí, čo je pri tak veľkej spoločnosti úplne bežné. Odkazujem na našu stránku, kde si môžete pozrieť všetky voľné pracovné pozície https://www.nay.sk/praca-v-nay